Rotarit Itämeren puolesta

Rotarit ovat toimineet aktiivisesti Itämeren ja puhtaiden lähivesien hyväksi jo vuodesta 2007 asti. Silakkasoutu on järjestetty vuodesta 2013 lähtien. Puhtaat lähivedet ja Itämeri kuuluvat Etelä-Suomen ja Viron yhteisessä piirissä 1420 monen klubin kärkihankkeisiin.

Vuonna 2019 muodostettiin myös Itämeren ympärysvaltioiden rotareita kokoava yhteistyöverkosto, BASRAN Baltic Sea Action Network, jossa on n. 300 aktiivia. Itämeren ympärysmaissa toimii noin 60 000 aktiivista rotaria lähes 2000 klubissa.

Ympäristönsuojelu on yksi kansainvälisen Rotaryn painopistealueista. Maailman rotareiden ympäristötyötä ohjaa ja edistää ESRAG - Environmental Sustainability Rotary Action Group

Mukaan rotareihin?

Rotary on kansainvälinen järjestö, joka muodostuu samalla tavalla ajattelevista ihmisistä – ihmistä, jotka haluavat tehdä hyvää omalla paikkakunnallaan ja ympäri maailman. Rotaryklubeja on melkein jokaisessa maassa, Suomessakin jokaisella seutukunnalla, kaupungissa ja lähes jokaisessa kunnassa. Tutustu Suomen rotareihin ja tule mukaan!

Rotareiden motto: "Palvelu itsekkyyden edelle"